Ар бир жаран чет жерге чыкканда өз өлкөсүнүн жүзү болору талашсыз. Ал өзүн чет жерде кандай алып жүрсө жергиликтүүлөр анын мекени тууралуу ошондой ойдо калат. Чет өлкөлөргө саякаттап жүргөн туристтер абдан көп, алардын бири орусиялык саякатчы-блоггер Сергей Анашкевич. Ал дүйнөдөгү эң адепсиз туристтердин рейтингин түзүп чыккан. Анын рейтинги боюнча:
1. Кытайлык туристтер
Сап башында эң көп калктуу Кытайдын туристтери турат. Бул мамлекеттен келген туристтер мыйзам бузуп, ар кандай эрежелерге туура келбеген иш-аракеттерди өзүнүн өлкөсүнөн чыга электе эле аэропорттон башташат. Алар аэропортко тиешелүү техника, буюм-тайымдарга аяр мамиле кылбастан аларды сындырып же бузуп көптөгөн ыңгайсыздыктарды жаратат.
Ал эми чет өлкөдө жүргөн кытайлык туристтер кеткенден кийин алар жайгашкан мейманкананын ичинде сөзсүз түрдө оңдоо иштерин жүргүзүш керек экендиги айтылат. Ошондой эле алар эң маданиятсыз тамак ичкендердин катарын толуктайт, аларга көнүмүш болуп калган адаттар башкаларды бир аз ирээнжитет.
2. Британиялык туристтер
Сергей Анашкевичтин версиясы боюнча экинчи орунда британиялык туристтер турат. Өзүнүн сылык-сыпаа мамилеси менен айырмаланган британиялыктарды алкоголдук ичимдиктерди ичкенден соң тааныбай каласыз. Алар мындай абалда балкондон секиргенге, көчөдө жылаңач басканга, бардык баш аламандыктарды уюштурууга даяр болуп калат. Хорватиядагы Хвар шаарынын мэри спирттик ичимдиктерди ичип алып ызы-чуу салган британиялык эс алуучулардан тажап, коомдук жайларда алкоголдук ичимдиктерди ичүүгө тыюу салган.
Мындан сырткары британиялык туристтер тамакка ууланып калдык деген жүйө менен мейманканалардан, эс алуучу жайлардан акча өндүрүп алганы менен белгилүү.
3. Немис туристтер
Бул тизменин "колосун" немис туристтери алган. Алар британиялыктардай ичпесе дагы, өзүнүн кылдан кыйкым издеген сапаты менен "жаман" туристтер деп аталып калган. Дүйнөдөгү бардык эс алуучу жайлардын, мейманканалардын даттануу жана сунуштар китепчесине германиялык туристтер эң көп нааразычылык билдирүүлөрүн калтырышат.
Алар кээ бир учурларда такыр эле акылга сыйбаган нааразычылыктарын билдиришет. Мисалга алсак, германиялык бир турист өзүнүн моюнун кайрып алганы үчүн мейманкананын жетекчилигин күнөөлөгөн. Анын айтымында, бөлмөдөгү телевизор туура эмес жакка илинип тургандыктан ал улам моюнун буруп караганга аргасыз болгон. Бул абал анын моюнун кайрып алууга алып келгенин билдирген.
Бул турист эс алуунун ордуна дарыланып жаткандыгы үчүн акчалай компенсация төлөп берүүнү талап кылган.