Суроо-талап жогору баалар
Батирлерди кандай максатта алышат?
Сатып алуучулардын 38 %ы үй-бүлө жана балдардын келечигине кам көрүү максатында үй алышарын, 8 %ы батир аркылуу кошумча киреше табуу максатын көздөгөнүн айтышкан. Ал эми сатып алуучулардын 1 %ы гана кошумча турак жай (жайкы каникулдар же эс алуу күндөрдү өткөрүү максатында) үчүн издешет. Керектөөчүлөрдүн мындан башка дагы максаттары бар. Аларды төмөндө тизмектеп беребиз:
Батир тандоодо сатып алуучулар кайсы критерийлерге артыкчылык беришет?
Өлкө ичинде батир тандоодо сатып алуучулардын 27 %ы турак жайдын жайгашкан жерине көңүл бурушат. Анда жарандар батирдин жумушка, окуу жайга же бала бакчага жакындыгына карашат. Албетте, мындай жагдайда жарандар убактысын жана каражатын дагы үнөмдөй алат. Ошол эле учурда сатып алуучулардын 2 %ы гана батирдин коомдук транспортко жакындыгын эске алышат. Калгандары төмөнкү критерийлерди жүйө келтиришкен:
Сатып алуучулар риэлторлор же кыймылсыз мүлк агенттиктери менен иштешүүнү каалайбы?
Статистикалык маалыматтарга көз салсак, Кыргызстанда батир сатып алуучулардын 5 %ы гана кыймылсыз мүлк агентикттери менен кызматташат. Ал эми 3 %ы риэлторлордун кызматын алышат. Кызыгы, сатып алуучулардын 52 %ы агенттиктер же риэлторлор менен кызматташууну каалашпайт. Анын себептерин да төмөндө айтып беребиз.
Риэлторлор, кыймылсыз мүлк агенттиктери менен кызматташуу сатып алуучуларга кандай артыкчылыктарды берет?
Статистикалык маалыматтарга таянсак, сатып алуучулардын 38 %ы риэлторлор, кыймылсыз мүлк агенттиктери менен кызматташуу сатып алуучулардын убактысын үнөмдөөгө мүмкүнчүлүк түзүлөрүн айтышкан. Мындан тышкары 14 %ы эксклюзивдүү сунуштарга мүмкүнчүлүк алууну жүйө келтирсе, 9 % стрессти азайтат дешкен.
Төмөндөгү жагдайларга байланыштуу сатып алуучулар кыймылсыз мүлк агенттиктери же риэлторлор менен кызматташууну каалабайт:
Батир сатып алуучулардын 21 %ы кыймылсыз мүлк агенттиктери же риэлторлор менен кызматташууну каалабагынын себеби катары шылуундарга алданып калуу коркунучун жүйө келтиришкен. Ал эми кардарлардын 16 %ы агенттиктердин риэлторлоруна ишенбөөчүлүк көрсөтсө, 15 %ы кошумча чыгашаларды азайтуу максатын көздөгөн. Кызыгы, сатып алуучулардын 2 %ы жеке жөндөмдөрүнө ишенүү менен батирди өзүлөрү сатып алууга бел байлашкан.
Макалада колдонулган статистикалык маалыматтар lalafo’нун 2024-жылдын март айындагы статистикасынан алынды.
lalafo - Кыргызстандагы соода, жумуш издөө жана турак жай боюнча ири сервис. Ачык маалымат булактарында жазылгандай, lalafo ай сайын 2 миллиондон ашык адамга товарларды сатууга жана сатып алууга, жумушка, адистерге, буйрутма берүүгө жана кызмат көрсөтүүгө жардам берет. lalafo’до 1,5 миллионго жакын жарнактар бар. Сервистеги эң популярдуу категориялар: унаалар, запастык бөлүктөр, батирлерди сатуу жана ижарага берүү, үйлөр, үй жана бакча үчүн товарлар, эмерек, кийим-кече, ошондой эле уюлдук телефондор, ноутбуктар жана тиричилик техникасы ж.б.